В Укрaїні пoчaли тeстувaти видaчу oнлaйн тисячі гривeнь зa щeплeння. Аппарат мaсoвo пoдaвaли зaявки нa виплaти в Дії — й вoнa впaлa.
Міністрa цифрoвoї трaнсфoрмaції Миxaйлa Фeдoрoвa чaстo xвaлять зa рoзрoбку і впрoвaджeння унікaльнoї в целях крaїни тexнoлoгії тa критикують, кoли вoнa дaє збій.
Впeршe у смaртфoнax укрaїнців стaлa дoступнa низкa дoкумeнтів: пaспoрти й прaвa, свідoцтвa прo нaрoджeння і кoвід-сeртифікaти в целях пoдoрoжeй. У Дії мoжнa відкрити ФOП тa oтримaти дoвідку прo дoxoди. Зaгaлoм є пoнaд 80 пoслуг і вжe мaйжe 12 млн кoристувaчів.
Міністр Фeдoрoв із зaxoплeнням гoвoрить прo пoбудoву "дeржaви у смaртфoні" й уникaє відпoвіді нa питaння прo ймoвірність прoвeдeння нaступниx вибoрів прeзидeнтa oнлaйн.
Oбіцяє, щo збoї в рoбoті Дії тимчaсoві, a тaкoж зaпeвняє, щo всі пeрсoнaльні дaні зaxищeні.
Чи мoжнa злaмaти Дію, чoму звідти зникaють дoкумeнти, кoли нaрaxують грoші зa вaкцинaцію, як Apple дoпoмoжe рaxувaти укрaїнців і як oтримaти дeржaвні грoші угоду кому) нaвчaння в IT — прo всe цe Фeдoрoв рoзпoвів в інтeрв'ю ВВС News Укрaїнa.
Кoли всe зaпрaцює?
ВВС: Пoчaвся пілoт прoєкту з видaчі тисячі гривeнь зa вaкцинaцію — Дія злaмaлaсь. У кoристувaчів зникaли eлeктрoнні дoкумeнти, сeртифікaти. Кoли цe всe пoлaгoдять?
Миxaйлo Фeдoрoв: Нaспрaвді нічoгo нe злaмaлoся. Чoму зникaють дoкумeнти? Тoму щo Дія нe збeрігaє пeрсoнaльні дaні, кoжнoгo рaзу, кoли ви aвтoризуєтeсь, з усіx рeєстрів підтягуються дoкумeнти.
Нeмaє oднієї бaзи дaниx, дe всe збeрігaється. Кoжнoгo рaзу — цe нoві зaпити дo рeєстрів. A нaші рeєстри будувaлись бaгaтo рoків, xoчa ми їx і oнoвлюємo пoступoвo, тoму, кoли систeмa нe стaбільнa, рeєстри нe витримують, a інфoрмaція нe підтягується.
Aлe цe нe знaчить, щo дoкумeнти зникли, в цeй чaс вoни прoстo нe підтягнулися.
ВВС: Aлe ці дoкумeнти нeдoступні…
Миxaйлo Фeдoрoв: Цe рідкo бувaє. Ми дбaємo прo бeзпeку, тoму тaкa aрxітeктурa бeзпeчнішa, ніж збeрігaти дaні.
Ми заздалегідь запустили послугу "єПідтримка" і отримали надвелике навантаження сверху систему — мільйони запитів в день. Ми попередили, що цей тиждень если складним, але нам потрібно до сего времени протестувати. Ми чесно ради це говоримо і намагаємося зробити совершенно, щоб у людей не виникало проблем.
Ця нестабільна ситуація тривала недовго, 14 грудня кончено працювало.
ВВС: Ти розраховуєш, що у тебе всі документи під рукою, потім заходиш давно кав'ярні, а тебе без- пропускають, бо сертифікат зник. Круглым счетом буде щоразу, коли у Дії запускатиметься щось нове?
Михайло Федоров: Ні. Ми ж працюємо паралельно по-над трансформацією базової інфраструктури. Є двоечка шляхи розвитку великих компаній — альбо ти будуєш інфраструктуру, витрачаєш держи це кілька років і потім запускаєшся, или ти запускаєш продукти й соответственно ходу створюєш інфраструктуру.
Ми мали справу з застарілими технологіями, з реєстрами, які створили багато років тому, частина взагалі була у приватних руках. Ми покращуємо технології, щоб реєстри краще взаємодіяли, і одночасно запускаємо унікальний интересах всього світу сервіс. Тому виникають такі проблеми. Потрібно обирати большак. Або ми рухаємося где-то, і годину на місяць щось збоїть, нежто чекаємо кілька років і мало-: неграмотный факт, що дочекаємося.
ВВС: Є скарги для те, що система техпідтримки Дії працює кволо. Коль людина не може продертися крізь ботів, виконує до настоящего времени, що їй радять, але полно одно не вирішується предмет обсуждения. Чи не час цю систему підтримки розширити? Щоб людина могла звернутися поперед живої людини адресно?
Михайло Федоров: Поки що додзвонитися живій людині если неможливо. Ми поки фокусуємось получи тому, щоб робити ідеальні продукти, які отнюдь не потребують підтримки.
Запускали водійські посвідчення у Дії. Було багато проблем з верифікацією. Виявилося, що у реєстрах було фотокарточка лише 20% посвідчень. Ми почали верифікувати документи, обмінювати дані реєстрів. Всі казали, навіщо ви запустили, якщо воно безвыгодный відображається? Все це виправили. Тепер щодо водійських посвідчень последняя спица в колеснице звернень.
Потім був пуск паспортів, ковідних сертифікатів, багато звернень. Не переводя дыхания їх у сотні разів менше. Тепер запускаємо "єПідтримку".
Паралельно ми розгортаємо геркон-центр, бо кількість послуг зростає. Тільки у листопаді додали у геркон-центр 150 людей.
Ради цього вирішили багато бюрократичних проблем, потому что це не типова для того нас функція — розширювати общение-центр.
Останні два тижні впредь до запуску "єПідтримки" отримували объединение 14-15 тисяч запитів возьми день і все обробляли.
Одним пыхом є 30-40 тисяч запитів, це завелике навантаження. Щоб обробляти таку кількість, потрібно десь 500 людей. Але я никак не думаю, що будемо наймати (пусть) даже стільки людей.
Ви побачите, що следовать тиждень-два не если стільки звернень по "єПідтримці".
ВВС: А 19 грудня, коль стартує програма виплати грошей, трендец так само не впаде, як це було 13 грудня?
Михайло Федоров: Можуть виникнути проблеми. Є багато реєстрів, які можуть отнюдь не витримати. Але ми робимо по сию пору для того, щоб до сего времени працювало.
14 і 15 грудня послугу "єПідтримка" замовили по мнению одному мільйону людей.
Коль прийде тисяча?
ВВС: Я вже відкрила віртуальну картку у банку. А коль прийдуть гроші?
Михайло Федоров: Мінекономіки обіцяє, що всі бюрократичні проблеми вирішать перед 20 грудня, гроші почнуть приходити з 20-21 грудня. У сповіщеннях ми попереджаємо, що кошти можуть явиться через 10 днів після того, як людина залишить заявку. Сподіваємось, що ще раніше.
Чи можна зламати Дію?
ВВС: Дія відображає ті дані, які є в реєстрах. Чи є гарантія, що путь до цих даних безлюдный (=малолюдный) отримає стороння особа или оператор Дії?
Михайло Федоров: Нещодавно получи и распишись зустрічі з однією з найбільших техкомпаній України її представники були здивовані, коль дізналися, що ми малограмотный можемо взагалі подивитися относительно вас будь-яку інформацію у Дії.
Потрібно мати коленце пристрою, щоб побачити історію логування, якоїсь активності, але це мало-: неграмотный персональні дані.
ВВС: Тобто народ, які працюють з Дією, безграмотный мають доступу до даних людей у Дії?
Михайло Федоров: Безвыгодный мають. З одного боку, така архітектура — це без послаблений, бо так безпечніше. Але тоді виникають питання, чому зникають документи, коль щось нестабільно. Ми обираємо кібербезпеку і захист даних.
Нитки) фокус нашої уваги нате реєстрах, де зберігаються персональні дані.
Всі реєстри, які взаємодіють з Дією, виконують убеждения захисту персональних даних. Є певна методологія оцінки безпеки реєстрів. Ми постійно проводимо аудити. У нас є стратегія оновлення цих реєстрів.
ВВС: Чи були вже спроби зламати Дію, вкрасти дані?
Михайло Федоров: Злому і проникнення безвыгодный було. Дія не зберігає персональних даних, тому витоку і мало-: неграмотный може бути.
Ми організували проєкті "Баг-баунті", коль етичні хакери з усього світу допомагають знайти вразливість Дії. Ми розгортаємо копію Дії, вони намагаються атакувати, допомагають нам покращити сервіс. Следовать кожну виявлену вразливість хакери отримують кошти.
Серйозних багів вони мало-: неграмотный знайшли. Ми виплатили їм 3-4 тисячі доларів з мільйона гривень, виділених получай проєкт.
Дія — надпопулярний катаклазит. Ми наближаємось до 12 млн людей. Запускаючи ці послуги, ми працюємо по-над оновленням інфраструктури.
BBC: Питання, яке поминутно звучить від користувачів. А що як мої дані вкрадуть?
Михайло Федоров: Це зробити неможливо. Весь інформація підтягується кожного разу з реєстру, коль заходите в Дію.
Ми будуємо і проєктуємо систему таково, що навіть якщо ви комусь віддасте свій сотовик, паролі розкажете, які у вам є від телефона, від Дії, а через некоторое время теж є код, людина нічого з цим доступом после інформації не зможе зробити.
Вона отримати жодну послугу безвыгодный зможе, тому що є електронний підпис, який ви підписуєте обличчям, перевіряється біометрія вашого обличчя з реєстром.
Ця людина отнюдь не зможе взяти кредит, тому що Дія маловыгодный інтегрована з жодною фінансовою установою мікрокредитів, безвыгодный зможе отримати кредит в банку, тому що потрібно если верифікувати себе додатково — разве відеоверифікація, або фотоверифікація, підпис електронний. В кожного банку є своя антифрод-метода (антишайхрайська система. — Ред.).
Ця людина маловыгодный зможе навіть використовувати водійське посвідчення, тому що поліція зупиняє і перевіряє QR шифр — і завдяки тому, що ми наповнили реєстр фотография в поліцейських, — вони в соответствии с фото перевірять і можуть знайти невідповідність.
BBC: Ви згадували реєстри, більшість з них, дескать вони знаходяться? Розкажіть, наскільки добре вони захищені. Ви казали, що всі наші дані знаходяться в різних реєстрах?
Михайло Федоров: Реєстри в Україні. Будівельний реєстр був вслед за кордоном, це схема була, народ за гроші вводили в експлуатацію будинки, заробляли. Тепер працює нова конструкция, новий реєстр, логується кожна дія, є запис следовать електронним ключем, що ви робили, яку інформацію змінювали, тобто цей реєстр ми взагалі створили новий.
З реєстром моряків була та самоё ситуація, він був у приватних руках, для цьому заробляли, надавали ліцензії, кому хотіли, в дальнейшем була спецоперація, правоохоронні органи забрали цей реєстр.
Сразу у всіх реєстрах, до яких ми добираємося, робимо экспертиза, розробляємо правила, щоб вхід був тільки вслед електронним підписом, щоб було судя по всему, який чиновник увійшов, яку інформацію він змінював в реєстрі. Загалом ми прагнемо после ситуації, що якщо чиновники працюють з вашими персональними даними, щоб ви отримували сповіщення оборона це.
Зараз якщо ви авторизуєтеся получи порталі Дія, ви инде можете подивитися свою нерухомість, землю. Це перший крок, щоб ви вже могли побачити, чим ви володієте, а наступним кроком вы будуть надходити сповіщення насчет те, що відбувається.
Наприклад, ви бачите, що фискал, певна організація перевіряє, передивляється ваш запис относительно нерухомість в реєстрі. Якщо ви в один присест не отримуєте послугу, пов'язану з нерухомістю, ви можете сповістити оборона це, або зв'язатися з організацією, яка если займатися захистом даних.
BBC: В таком случае це вже є, чи ви хочете, щоб бесцельно було?
Михайло Федоров: Ні, це наступний крок. Еволюційний. Одним махом ми зробили перший крок, если відображається інформація, чим ви володієте.
BBC: Дані з реєстрів зберігаються в якихось число-центрах?
Михайло Федоров: (на)столь(ко). Це можуть бути і приватні годовщина-центри, і державні, які побудовані всередині міністерства. Держспецзв'язку формулює політику у цьому напрямку, засим є низка правил, правила захисту. СБУ постійно з цим працює. Взаємодіємо і перевіряємо, чи виконують вони миропонимание.
BBC: Зараз багато випадків онлайн-шахрайства. Чи если можливо подати через Дію заяву ради шахрайство у кіберполіцію, щоб безвыгодный йти до відділення, неважный (=маловажный) писати ці паперові заяви?
Михайло Федоров: Коль з'явився новий міністр внутрішніх справ (Диня Монастирський. — Ред.), ми провели з ним зустріч. Водан з проєктів, які ми плануємо зробити, — це автоподача заяви в поліцію онлайн. Поки що приставки не- можу анонсувати конкретної дати, є карта, над яким ми працюємо.
Хто хоче купити Дію і чи продадуть її
BBC: З'явилася інформація щодо покупки Дії — саме алгоритму, из-за яким вона створена. Чи дійсно є такі плани? І кому взагалі належить додаток Дія?
Михайло Федоров: Додаток — це державний результат, він адмініструється державним підприємством Дія.
Дійсно, комунікація (щодо продажу. — Ред.) постійно відбувається з різними країнами, компаніями, які хочуть допомогти нежто продати, або представляють інші країни. А ми далеко не сфокусовані зараз на цьому, ми хочемо зацифрувати всі послуги, хочемо, щоб кончено це стабільно працювало. Ми неважный (=маловажный) хочемо розфокусуватися.
BBC: Тобто пропозиції надходять для продаж?
Михайло Федоров: Постійно. Є якісь громадські організації, зарубка яких розвивати цифрову трансформацію в різних країнах, держави.
BBC: Можете назвати держави?
Михайло Федоров: С налету не хочу.
BBC: Тобто Україна никак не розглядає ці пропозиції относительно продаж?
Михайло Федоров: Ми спілкуємося у фоновому режимі. Тобто ми проводимо презентації, відповідаємо, ділимося досвідом.
Якщо если конкретна пропозиція від конкретної країни, і будемо розуміти, що в нас для це є час, для впровадження технологій в цих країнах, ми будемо це робити. Це бренд нашої країни. На заре чи пізно ми прийдемо по того етапу, що свой підхід до побудови цифрової держави будуть інші переймати.
BBC: Тобто Дію куплять?
Михайло Федоров: 100%.
ВВС: Продадуть і куплять?
Михайло Федоров: Неважный (=маловажный) можу сказати, що продадуть, це ж безлюдный (=малолюдный) товар певний, а технологією будемо, с распевом, ділитися.
BBC: Про які кошти може йтися?
Михайло Федоров: Думаю, що це окрема історія. Духом ми цим детально безлюдный (=малолюдный) займаємося. Я думаю, що цінність невыгодный тільки в технологіях — це маловыгодный найголовніше.
Найголовніше — це реінжиніринг процесів, розуміння, як складні послуги спрощувати, швидке оновлення базових реєстрів, трансформація інфраструктури, взаємодія громадян і уряду, мобільний застосунок і портал. Це певна екосистема. Невзыскательно взяти і продати технологію розробки Дії іншим країнам — це отнюдь не дасть тієї цінності, в яку країни очікують.
Всі бачать тільки вершину айсбергу, а насправді всередині багато процесів. Потрібно оновлювати інфраструктуру, будувати нові реєстри, налагоджувати взаємодію між всіма реєстрами, дбати насчет кібербезпеку, реінжиніринг.
Якщо ви побачите карту процесів запуску "єПідтримка", ведь це — тисячі різних процесів. Є нормативний трэк — треба приймати закони, розробляти нормативну документацію певним міністерствам. Є технологічний арена Дії, банків, налагодження взаємодії. Включение рекламних кампаній, розвиток служби підтримки, будівництво антифрод-системи.
Як будуть проводити перепис населення
BBC: Щодо перепису населення. Ви анонсували співробітництво з Apple. Як саме це будуть реалізувати? Будуть человеки ходити по будинках з планшетами і збирати інформацію?
Михайло Федоров: Ми одним махом працюємо, робимо аудит попередньої стратегії, робимо экспертиза Служби статистики, як вона працює та функціонує, щоб дані збиралися в режимі реального часу, максимально об'єктивні. После кінця року в нас если чітка стратегія щодо перепису і трансформації Служби статистики.
Початковий етап — верифікація даних в усіх базових реєстрах во (избежание того, щоб отримати якісні дані, і в (видах того, щоб прибрати дублі з реєстрів, а реєстри між собой якісно обмінювалися інформацією, а демографічний реєстр був базовим реєстром с целью всіх інших. Це дасть змогу зрозуміти реальну ситуацію — скільки людей в країні.
Другий етап — це онлайн-период, у вас (кожного громадянина. — Ред.) если змога зареєструватися на порталі. Та інформація, яка може підтягнутися з реєстрів, вона вже если підтягнута, щоб ви її снова не заповнювали. Та інформація, якої если не вистачати, — ви зможете її додати.
Третій етап — переписники офлайн комунікують і ходять по мнению домівках. Але це во (избежание тих, хто не переписався онлайн. Сразу не буду деталізувати, тому що ми по-над цим ще працюємо. Кількість переписників если набагато меншою за рахунок активного онлайн-раунду.
ВВС: Тобто тих, кого безвыгодный порахують онлайн, порахують офлайн?
Михайло Федоров: Таким (образом.
ВВС: Скільки це коштуватиме?
Михайло Федоров: Подивимося, але в рази менше, ніж задолго. Ant. с цього планувалося. А планувалося 5-6 млрд грн. Если набагато дешевше. Ми вже зекономили из-за рахунок здешевшання технологій, з якими будуть ходити переписники — планшети, смартфони. Ми бачимо, як зекономити в розробці інформаційної системи — в 3-4 рази. І якщо если великий онлайн-раунд, если економія на переписниках, які будуть ходити офлайн.
Моє завдання — зробити перепис в рази дешевшим і більш технологічним.
Перепис если за всіма нормами Євростату, ООН, Світового банку, ради того, щоб результати були максимально якісними і їх визнали.
Я неважный (=маловажный) бачу причин, чому у 2023 році приставки не- провести якісний перепис населення, який если визнаний у світі.
ВВС: А из-за скільки часу це и старый и малый можна зробити?
Михайло Федоров: Це поперед пів року максимум.
ВВС: В таком случае яка роль в цьому процесі компанії Apple? Як вони можуть допомагати рахувати українців?
Михайло Федоров: Ми тільки підписали предложение про наміри про співпрацю. У них є досвід участі в перепису у США. І у них є спеціалісти, які допомагали прораховувати логістику, спеціалісти з кібербезпеки. Перепис — це тільки Вотан із напрямків, про який ми з ними говоримо.
Також працюємо надо розвитком інших проєктів — наприклад, українізацією Apple Music в Україні, боротьбою з контрабандою нелегальної техніки в Україну.
Чи реальні онлайн вибори?
ВВС: Ви говорили, що питання онлайн виборів мають вирішувати ЦВК і рейхстаг. Але якщо буде безпосереднє побажання від президента чи голови Офісу президента, що исповедь це запускати, ви підете получи и распишись цей процес?
Михайло Федоров: С целью виборів онлайн потрібно, щоб ригсда проголосував зміни до Закону оборона вибори, щоб ЦВК прийняла багато нормативки, попрацювала надо реєстром виборців.
Ми далеко не адмініструємо реєстр виборців, який є базою на проведення виборів, тому…
ВВС: Якщо ухвалять дхарма і буде рішення ЦВК, ви почнете це?
Михайло Федоров: Ми жоден проєкт неважный (=маловажный) реалізовуємо без прийнятої нормативки, лишенный чего того, щоб був відповідний принцип чи постанова Кабміну. Тому що це фінансування проєкту, тому що це реалізація по (по грибы) планом.
Тому потрібен чіткий алгорифм — іншого варіанту немає: ЦВК, закони. І якщо потрібна если наша технічна допомога, наша експертиза, будемо допомагати.
ВВС: Вслед за вашими оцінками, технічно можливо підготувати цей процес, щоб наступні вибори президента в 2024 році були онлайн?
Михайло Федоров: Щоб відповісти нате це питання, потрібно сопроводить разом із ЦВК і міжнародними партнерами неймовірну роботу щодо аудиту, а з парламентом — щодо законодавчого полина. Тут питання навіть никак не технологічне, а законодавче. Тому я безвыгодный можу так легко відповісти сверху це питання.
ВВС: А якщо постоянно ж буде дзвінок і скажуть, що немає часу нате всі ці процеси, що ви скажете?
Михайло Федоров: Давайте далеко не уявляти собі… можемо багато нафантазувати. У нас є єдиний алгорифм.
Онлайн прописка і онлайн пенсії
ВВС: Скільки людей вже змінили прописку онлайн, як бути людям, які мають нерухомість в непідконтрольному Донбасі і в Криму? Вони можуть змінити прописку?
Михайло Федоров: В сьогодні ми зібрали 5 тис. охочих брати судьбина у бета-тестуванні прописки онлайн. Вже велика частина з них змінила місце реєстрації.
Це унікальний проєкт. Ви малограмотный уявляєте, яку ми роботу зробили пользу кого зміни місця реєстрації. В нас були тисячі реєстрів, які належать громадам, які між собой не взаємодіють. Ми ввели певні устав, як повинні ці реєстри функціонувати.
Попрацювали з кожною громадою, щоб вони змогли принуждать електронні реєстри.
Скористатися послугою зможуть в принципі всі. Але, наприклад, у нас в реєстрі нерухомості є тільки 30% нерухомості. Тобто багато нерухомості зареєстровано тільки держи папері.
Тому буде виникати ситуація, коль людина авторизується, але її нерухомість отнюдь не буде підтягуватися, тому що вона легко не внесена до реєстру.
ВВС: А як щодо непідконтрольних територій?
Михайло Федоров: Все нерухомість підтягується з єдиного реєстру. Ми намагаємося цей сервіс запустити ради того, щоб всі українці могли ним користувалися. Ми запустили Є-малятко, щоб народ, які проживають на тимчасово окупованих територіях, могли його використовувати.
Вони також зможуть змінювати місце реєстрації. Але ж є моменти, коль чоловіки пов'язані з військкоматами, потрібно, щоб вони стояли нате обліку на підконтрольній території.
Якщо нерухомість є в реєстрі й всі інші критерії виконані, так чому ні?
ВВС: Скільки людей вже оформили чи перерахували пенсії онлайн? І як пенсіонерів навчають користуватися цими послугами?
Михайло Федоров: Всіма пенсійними послугами, які ми запустили сам-друг тижні тому, скористалися близько 30 тис людей.
Це і субсидії, і пенсії, і довідки. У нас триває компанія офлайн, тому що таким (образом краще розповісти про це людям старшого віку.
Також у нас є окремий проєкт "Дія — Цифрова освіта", який навчає, як отримувати онлайн послуги.
ВВС: Ви вже запустили багато послуг онлайн і ще плануєте. Чи є у вам розрахунки, як це допоможе державі зекономити для чиновниках, на папері?
Михайло Федоров: Після того, як ми запустили 18 послуг, единовременно їх вже понад 80, була економія близько 575 млн грн антикорупційна і 800 млн — економія часу в рік.
А не переводя дыхания набагато більше послуг, тому, можливо, вже мільярдна економія.
Ми взагалі намагаємося запускати автоматичні послуги безо чиновників. Це наша ідеальна пейзаж — щоб всі послуги запускалися максимально минус участі чиновників.
Гроші интересах IT-навчання
ВВС: У жовтні ваш апологет Олександр Борняков анонсував, що міністерство планує запустити фінансовий побудитель для IT-навчання. Що це если, скільки на це виділено грошей?
Михайло Федоров: Виділено 450 млн грн получи и распишись розвиток цифрової економіки, це і Ресурс фондів, який буде інвестувати у фонди і стартапи.
Частину з цих грошей витратять получи и распишись проєкт з розвитку стимулювання освіти онлайн. У нас безвыгодный вистачає десь 40-50 тис. IT-спеціалістів кожного року, во (избежание того, щоб компанії отримували необхідну кількість людей для того активного розвитку.
ВВС: Тобто можна если онлайн вивчитись на IT і це если сертифікована безплатна освіта?
Михайло Федоров: Наше бачення — щоб регалии компенсувала якийсь відсоток. Наприклад, 50% курсів, из-за які ви заплатили. І таким чином це допомагає освітнім онлайн-компаніям.
ВВС: Така можливість если доступна для всіх? У мене вже є освіта, я зможу нею скористатися?
Михайло Федоров: Ми ще розробляємо концепції, які компанії зможуть брати недоля, в яких конкретно напрямках IT. Ми хочемо, щоб максимальна кількість людей змогла взяти удел у цьому проєкті й піти вчитися.
ВВС: А коль це може стартувати?
Михайло Федоров: Думаю, весною если початок проєкту. Ми сразу дороблюємо концепцію. Це будуть невыгодный кредити, це буде допомога.